zondag 26 januari 2014

Comeback of the magician?

Bij binnenkomst in de schuur valt mij 1 ding op. The Magician is al in de schuur en is bezig met het opbouwen van de dartbaan. The magician is vrijwel nooit als eerste in de kroeg. Kid helpt hem een handje maar we kunnen stellen dat ze allebei niet vaak de baan opbouwen. Ze ontdekken op het laatste moment pas hoe het licht voor de dartbaan aan wordt gezet.

Dan spreekt hij woorden die ik al zeker 3 jaar niet meer van hem heb gehoord. "Ik ben weer lekker aan het gooien". Ik kijk hem verbaast aan. Dan spreekt hij een tweede wonderbaarlijke zin : "ik ben thuis weer aan het trainen". Ik denk dat ik hem heel verward en aangekeken. Tommy die meer dan 3 jaar met darteritus rondloopt kan volgens zijn eigen zeggen weer darten.

De verwarring is zelfs compleet als hij zijn uitleg geeft over hoe hij het probleem heeft aangepakt. Als rechtshandige speler is hij met links gaan gooien. Hierna is hij geleidelijk de pijltjes gaan overpakken naar zijn rechterhand...en met rechts gaan gooien. Hierna kon hij de pijlen gewoon loslaten. Heb geen idee hoe hij dit heeft bedacht...maar het gaat uiteindelijk om het resultaat. Het lijkt wel of hij een hersenkronkel  heeft weten te omzeilen. Ik was heel erg benieuwd naar zijn prestatie.

Tegenstander was triple Niex....en ik moet eerlijkheidshalve ook bekennen...het was ook drie keer niex. Het bleek dat de beste spelers van triple Niex of  gewoonweg niet kwamen opdagen, in de horeca werkten of vastgezogen waren in carnavaleske activiteiten. De spelers die wel nog aanwezig waren kwamen bijna allemaal tekort om dit niveau te spelen.

Ik ga er dan ook geen al te lang verslag van maken. Zonder bijster  goed te spelen stond de schuur met 6-0 voor. Hoogtepunt van de avond was de koppelwedstrijd van Kaiser en Magician. Niet zo zeer om het vertoonde spel maar meer om het feit dat dit de eerste wedstrijd in 3 jaar tijd is waarin the magician darteritus vrij speelde. Een grotere overwinning konden we deze avond niet behalen.
Uiteindelijk werd de partij met 9-1 gewonnen....

Hopelijk kan the magician dit een goed vervolg geven....zo wordt darten ook voor hem weer leuk....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten